Kde hledat múzu?

Jsou dny, kdy mi stačí přiložit ruku ke klávesnici a prsty po ní tančí samy. Ani se nemusím snažit a hlava sama od sebe bez jakékoliv námahy vymýšlí slova, odstavce a celé stránky textu, který má někdy i hluboký smysl. Pak jsou tu ale dny, kdy bych mohla u klávesnice sedět i několik hodin a snažit se prsty i myšlenky vést, ale nevymyslela bych jediný smysluplný odstavec. Asi je to v pořádku, každý má někdy takové prázdné období, kdy není schopen zhola ničeho. Ale občas mě to irituje a takové období bych už chtěla přeskočit, chtěla bych, aby mě konečně políbila múza.

Zdroj obrázku: spanicko.cz

Určitě tomu jde nějak pomoct. Myslím si, že inspiraci lze najít kdekoliv.
Vypozorovala jsem na sobě, kde nejčastěji nacházím inspiraci já, kde a kdy získávám nové myšlenky a nápady a kde můj život dostává nový smysl.

-        Jednoznačně v přírodě. Nejčastěji se chodím odreagovat do lesa nebo na louku, kde zároveň nabiju svoji energii. V tichu se nejlépe přemýšlí a nové myšlenky tak proudí do hlavy jako divé. V hluku a mezi lidmi se zkrátka nemůžu soustředit, a tak potřebuji čas od času být sama, abych nabrala novou inspiraci. Les je také dostatečně tajemné a magické místo na to, aby mě napadl nějaký nový příběh.

-          Při poslechu hudby. Samozřejmě dost záleží, co je to za hudbu a při jaké příležitosti ji poslouchám. Nejčastěji mě inspiruje vážná hudba, která má svoje jedinečné a originální kouzlo, ale zvláštní inspiraci mi poskytují i jiné specifické žánry. Každý z nich mě zároveň inspiruje k něčemu jinému, proto, když chci psát filozofické úvahy, poslouchám jinou hudbu, než když chci napsat nějaký příběh.

-          Zvláštní odrážku bych ráda věnovala také sprše. Sprcha je zázračné místo, kde přicházíme na kloub největším záhadám lidstva a vymýšlíme nové a nové konspirační teorie. Je to místo plné inspirace, ačkoliv jsem nikdy nepřišla na to, odkud se ta inspirace bere. Padá snad ze sprchové hadice? Když jsem ve sprše, pracuje můj mozek na plné obrátky, pokud ovšem nejsem nadprůměrně unavená… S vanou se však sprcha nedá srovnávat, vana je úplně jiné místo, které vás nutí ke spánku. Ve sprše můžete usnout jen těžko, ale ve vaně, kam pohodlně ulehnete, obvykle například s knihou (nebo mobilem) v ruce, už to tak těžké není.

-          Přírodní úkazy jsou také dost inspirativní. Například při západu slunce dostanu plno nových nápadů. Nevím tedy, jak moc se dá západ slunce považovat za přírodní úkaz, ale svým způsobem…
Když prší, napadají mě nové myšlenky, a sníh a padající vločky jsou tak krásné, že mě vždy napadne nějaký nový námět na příběh. Stačí se do toho jen vžít a něco si představit, pak už to jde samo… Nebo hvězdy – stačí pohled na nebe poseté hvězdami a nějaký nápad přijde sám.

-          Naše půda je takové zvláštní místo, možná něco jako sprcha, a také zde dostávám originální nápady. Nejspíš to bude tím, že na půdě máme plno starých věcí, ze kterých čiší historie, tajemno a jisté kouzlo. Vždy tam strávím mnoho času a odnesu si zajímavé myšlenky a poznatky.

-          No a nejčastěji mě múza políbí večer. Mám pak ve zvyku být vzhůru až do té doby, než napíšu všechny myšlenky, protože vím, že druhého dne už bych si nemusela pamatovat, co jsem chtěla napsat. To je rada do života – pokud vás něco napadne, hned si to někam zapište. Už několikrát jsem si řekla, že tohle si určitě zapamatuju, a že takovou větu bych tam mohla napsat, ale zatím si ji psát nebudu, protože ji určitě nezapomenu… A samozřejmě jsem všechno zapomněla.

Kde se inspirujete vy? Máte nějaké speciální místo, kam chodíte nabírat inspiraci?

Vivien


Komentáře

  1. Chodím mezi zmrzlináře. Číší z nich elán!

    OdpovědětVymazat
  2. V první řadě musím mít náladu a místo to někdy umocňuje. Ale teď mi připadá, že jsem jako upír. K večeru vylézám z hrobu a jsem aktivní. 😀

    OdpovědětVymazat
  3. Procházka v přírodě je dobrá pro přivolání inspirace, to nepochybně. Ale u mě funguje i dobré jídlo :D Takže se snažím tyhle dva aspekty pospojovat a většinou i opravdu fungují. Jsem ráda, že pokračuješ zde, ráda zůstanu SB

    OdpovědětVymazat
  4. Sprcha je rozhodně velmi inspirující místo! :D Já mám nejvíce nápadů na psaní , když jdu spát. Právě, když usínám, mě toho napadá spoustu samo od sebe. Ale obvykle jsem líná si to někam poznamenat a ráno už vím čočku. A souhlasím, že nejlépe se píše v klidu. Když je kolem mne hluk, tak se mi myšlenky rozutečou.

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle přesně znám... něco mě napadne a já si řeknu - to si zapamatuju, to určitě nezapomenu... za pár hodin pátrám v hlavě, co jsem to vlastně měla za myšlenky, jak to přesně "znělo"... nejlepší je si všechno rychle zapisovat, kdekoliv, kamkoliv... co se týká inspirace, tak jak už tady zaznělo - sprcha - já jsem si myslela, že jsem blázen, ale nejsem, vidím, že nás to má takhle víc... ve sprše se velmi dobře přemýšlí a většinou mě tam napadají skvělé věci, inspirace... a pak samozřejmě příroda, výhledy, lesy, louky... všude tam, kde jsem sama, ničím nerušena :-) a nebo při sportu - nejčastěji kolo - když nikam nespěchám a jedu si pohodovým tempem, při kterém stíhám přemýšlet a dumat :-) ale musím být sama, jinak to nejde, to je jasné...

    Jsem ráda, že si svůj blog přesunula <3 já ještě blogspot nemám, ale jakmile jej budu mít, hned dám vědět a ozvu se <3

    OdpovědětVymazat
  6. Občas mám spoustu myšlenek, ale stane se, že si to zapomenu napsat a je po nich.
    Takže pokud mě něco napadne (klidně i v 1 ráno), beru papír a tužku a zapisuji. Jinak bych to do rána zase třeba zapomněla. :D Takže u mě vedou noční myšlenky. :D
    Nebo mě teď inspiruje dcera, myšlenky o dětství nebo mateřství.

    OdpovědětVymazat
  7. Já bych se k tomu nenutila. Když to přijde, tak to přijde.
    Usmála jsem se u té sprchy :) no ale máš naprostou pravdu! Taky nevím, kde se ty nápady jako berou :D Mně nejčastěji chytnou nápady při tom, když ulehnu do postele. To jsem trošku naštvaná i ráda :D No a pak prostě když to přijde, tak to přijde. Klidně i mezi lidmi, kdy poslouchám písničky nebo jen procházím. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Nechci ti to tady narušovat, tento článek už jsem komentovala, tak snad se nenazlobíš... ale jsem tady :-) https://souhvezdi-raka.blogspot.com/ ...budu ráda, když se budeme zase sledovat navzájem, zatím rozbíhám všechno postupně, tak mám blog takový "holý"... ale časem :-) já už si tě přidala... :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Souhlasím s přírodou, také se ráda chodím odreagovat do lesa či na pole, nebo kamkoliv, kde potkám co nejméně lidí. Já teda ani tak nechodím pro inspiraci, často se mi stává, že jednu dobu mám spoustu nápadů a pak třeba měsíc nebo déle nic. Nejvíc nápadů mám většinou ale v situacích, kdy bych měla dělat něco jiného - učit se, uklízet apod. :D

    OdpovědětVymazat
  10. Velmi inspirativní článek pro mě. Věci jako chození do přírody, poslouchání deště pod pergolou nebo za oknem, pozorování padání vloček v zimě, nebo přemýšlení ve sprše, jsem praktikovala také a musím říct, že je to opravdu pravda, vždycky mě při těchto činnostech napadnou věci, vyjasní se mi některé, které jsem například nechápala, probírám si třeba den co se stalo a přemýšlím až se přistihnu, že se mračím jak moc přemýšlím :-) Moc krásně sepsané Vivi, opět jsem článek hltala až do konce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už se těším na další Tvé čláínky Vivi. Teď jsem také blog trochu zanedbávala, pořád mi to na něm přijde jako na stavěništi a nemám z něho radost, čekám na kamarádku, až mi ho upraví včetně designu, protože tohle je síla a já s tím sama neumím :-( obdivuju Tě, jak sis to tu hned udělala hezké.

      Vymazat
  11. Ahoj, jsem moc ráda, že jsem Tě našla poté, co zrušily blog.cz :) doufám, že zůstaneme blogovými přáteli :)

    Jinak s Tebou souhlasím, občas mám období, kdy mne psaní baví a jde to samo a někdy naopak nevím o čem psát nebo blog zanedbávám tak dlouho, až si pak řeknu, že už opravdu něco napsat musím, aby jsem úplně nevyšla ze cviku... Inspiraci na články hledám v přírodě nebo respektive na zahradě, jelikož hodně píšu o zahradničení, květinách a tak..nebo tak různě kolem sebe :) nebo prostě jen nechávám plynout myšlenky a beru ty články jako takový "deník".

    Přeji pěkný den :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat