Jak mám zapomenout?

"Sejde z očí, sejde z mysli."

"Co oči nevidí, to srdce nebolí."

A podobně.
Věřím, že nejsem jediná, komu se pravdivost těchto známých citátů potvrdila. A je to tak. Kdysi jsem nemohla zapomenout a po nocích jsem nespala, protože jsem to téměř každý den viděla. Možná proto to ve mně probudilo tak silné city. Moje city docela snadno vzplanou a je nesmírně těžké je uhasit. Trvalo dlouho, než se z lásky stala aspoň částečná lhostejnost. Konečně jsem přestala trpět. Pozorovala jsem na sobě, že s každým setkáním se city vracely, ale, jak je psáno výše, sejde z očí, sejde z mysli. Díkybohu.

"Čas je nejlepší lékař."

Ano, to se osvědčilo.
Ale pak to přišlo znovu a v dost podobné míře. V jiném čase, na jiném místě, s jinou bytostí, ale stalo se to znovu a já opět nevím, jak se z toho dostat.
Je to těžké, představit si, že teď a tady bych se měla nějaké náklonnosti zbavit, ale protože čas hojí rány, asi to nechce nic jiného než čekat.
K čemu nějaká naděje, když neexistuje smysl?
Proč dovolí duši, aby se vší rychlostí rozlétla, když ji pak nechá narazit do zdi?
Někdy mi přijde, že nic nechápu. A někdy mi přijde, že chápu až moc.
Kdyby ta modř byla jen pro mě, zářila bych štěstím.
Jak mám zapomenout? Jak se odpoutat, když se vlastně nemůžu ani spojit?
Vivien

Komentáře