Myšlenky

"Černá díra je natolik hmotný objekt, že jeho gravitační pole je v jisté oblasti časoprostoru natolik silné, že žádný objekt včetně světla nemůže tuto oblast opustit."
Cítím se, jako bych v jedné takové černé díře přežívala. Je tu temno, nemůžu ven, a táhne mě to stále hlouběji a hlouběji do svého nitra. Snažím se a držím v sobě naději, ale cítím, že není úniku. Je mi naprosto jasné, že jsem v ní uvězněna už napořád.
Někdy si říkám, že bych se měla konečně sebrat a dát dohromady. Takové myšlenky mi totiž hlavou létají častěji, než bych chtěla, a v některých obdobích svého života jim nedokážu uniknout. Mám celý život před sebou, a mnoho lidí mi dnes řeklo, že dneškem to všechno teprve začíná. Ráda bych tomu věřila... Měla bych tomu věřit. Chci tomu věřit. Mám v sobě přece potenciál a přináším světlo. Proč tedy ty temné myšlenky? Je to snad údělem některých lidí, aby trpěli, zatímco jiní lidé životem kráčejí bez překážek?
Už jsem se smířila s tím, že ať chci nebo nechci, životem proplouvám úplně sama. Je to tak, každá bytost žije za sebe a ani já nejsem výjimkou. Smířila jsem se s tím, že nikoho nezajímám a že pravděpodobně ne všechno půjde tak, jak chci. To je krutý život dospělých, to je realita. Ráda bych byla znovu dítětem. Nikdy jsem nechtěla dospět.
Někdy nejde všechno podle představ. Někdy to bolí, někdy to tak zatraceně bolí, ale i to je život. Zbývá jen doufat, že ta bolest snad k něčemu byla a budoucnost přinese už jen plody.
Osud jsem zatím nepotkala, smysl života také ne, a přesto tu stále jsem. Ani já to mnohdy nechápu, protože zrovna já jsem člověk, který smysl pro svůj život potřebuje. Možná proto si jej tvořím z maličkostí každou chvíli. Já prostě potřebuju pro něco žít, potřebuju mít alespoň ten pocit, že pro něco žiju.
Upřímně věřím tomu, že až takový smysl života najdu, až budu mít pro co žít, tak budu konečně opravdu šťastná.
Občas si říkám, co je to za svět... že je tak smutný. Tak nespravedlivý. Existuje alternativní svět, v němž je všechno lepší? V příštím životě bych se chtěla narodit šťastná.
Vivien

Komentáře