Kříž v poli


Pokaždé, když uprostřed ničeho vidím takové kamenné kříže, zalije mě stísněný pocit. Stejný pocit mám vlastně i v kostelech, pokud do nich někdy náhodou zavítám. Nedalo by se říct, že je to úplně příjemný pocit, ale určitě je to něco, co mě nutí k zamyšlení. Nevyznávám křesťanství a nehodlám se k němu vyjadřovat, každý má na náboženství tohoto typu jistě vlastní názor. Ale obdivuji, že si lidé (tedy křesťané) dávají takovou práci s tvorbou něčeho tak ponurého, jako je například tento kříž, který jsem vyfotila někde na kraji pole v jedné cizí vesnici... Čímž mě napadá - proč lidé staví tyhle kříže na kraji polí? Není to poprvé, co jsem je takto viděla. Svůj význam to jistě má...
Pro mě bylo náboženství vždycky metafora, něco, od čeho se můžeme odrazit v cestě životem.
Ten kříž je děsivý a úchvatný zároveň.


Vivien

Komentáře