Ve znamení černé luny

Ačkoliv se mé stránky jmenují měsíc v úplňku, dovolím si věnovat článek také měsíci v novu, temnému měsíci nebo také černé luně. Luna je tak nádherné těleso, že i všechny její názvy zní nadpozemsky a étericky. Černá luna je elegantní a neméně mocná než plná luna (ačkoliv magická moc se vždy přikládala právě měsíci v úplňku).
Novoluní, nov nebo nový měsíc symbolizuje začátek. Začátek dokonalého cyklu, který má vesmír tak perfektně promyšlený. Proto je také logické, že právě v období novoluní je nejpříhodnější uskutečnit nový začátek, anebo také něco ukončit či změnit (neboť konec vždy znamená začátek něčeho nového). Asi to není úplně období na přivolání lásky, štěstí, úspěchu či čehokoliv jiného - k tomu se hodí spíše úplněk (který naplňuje - má to dokonce v názvu).
Už na první pohled se však černá luna zdá smutná. Je to období temna a klidu a lidé prý bývají při novoluní více pesimističtí, ale to podle mě také záleží, protože na každého může příroda působit jinak.
Na mě luna působila silně vždycky - hlavně proto, jak moc mě fascinuje. Jsem vodní znamení a luna je mou "planetou" , takže se pravděpodobně není čemu divit.
Sleduji na sobě, že v období, kdy se měsíc blíží k novu, jsem více unavená, lhostejná a občas mi také chybí nálada. Nedalo by se to nazvat depresí, to nikoliv - spíše u mě převládá pesimismus, jak se píše výš, ale zároveň lhostejnost k okolí... V období úplňku jsem naopak plná energie, společenská, optimistická a cítím ve svém životě nějaký smysl. :´D Přemýšlela jsem, že si zavedu nějaký deník, do kterého budu psát, jakou náladu jsem v určité měsíční fázi měla, neboť není pochyb o tom, že má nálada se v průběhu měsíce mění... Což není až tak překvapivé - na ženy měsíc působí a vždy působil silněji. Proč si asi myslíte, že vždy existovalo tolik čarodějek? :D (Čarodějů samozřejmě také, ovšem čarodějnic bylo vždy víc.) Luna, ženské těleso, zastává v magii ohromnou roli. (Napadá mě teď, že ženské "lůno" zní podobně jako "luna"... Možná by v tom mohla být nějaká souvislost, těžko říct.)
Měsíc hluboce obdivuji a pokaždé vnímám jeho energii. A protože se dnešnímu novoluní připisuje velká síla vzhledem k planetám, které na něj působí, velice ráda toho využiji a také uvolním průchod novému začátku ve svém životě. (Ke konci prázdnin se to navíc tématicky hodí.) Zrovna já už se totiž potřebuji zbavit některých útrap a ukončit pár otázek minulosti.

Také na vás tak působí luna? (Ať už černá luna nebo luna v úplňku.)

Vivien

Komentáře