Tmavomodrý svět

Moje hodnocení: ⭐⭐⭐⭐⭐ 5/5

Vždycky jsem měla ráda filmy s touto tématikou a tento (kupodivu z české kinematografie) ve mně zanechal obzvlášť silné pocity. Ať už jde o období, ve kterém se děj odehrává, o postavy (co si budeme povídat, Vojtíšek v uniformě je prostě k sežrání) nebo o myšlenku, že ačkoliv se může zdát, že má člověk vše, co potřebuje, stačí jediný okamžik nebo shoda okolností a člověk o všechno přijde… Také se mi (v rámci možností) líbí ty ryzí a upřímné vztahy mezi československými vojáky. Tahle doba mě vždy fascinovala. Hudba, jež hraje v pozadí, filmu dodává tu správnou atmosféru. Písnička Tmavomodrý svět od Jaroslava Ježka, podle níž film patrně dostal svůj název (a která také ve filmu zazní), podle mě celkově shrnuje veškeré emoce a pocity, jež tato těžká doba vyvolává… Ne ani tak textem, jako melodií. Je taková prvorepubliková. Vždycky se mi líbily písničky z první republiky. :D
Hlavním tématem filmu je samozřejmě láska - téma války je překvapivě až vedlejším tématem, ačkoliv se jedná o film o československých letcích v Britském královském letectvu.
I když je film z roku 2001, narazila jsem na něj teprve nedávno (víc než před rokem, ale včera jsem měla nutkání podívat se na něj znovu a musím říct, že pocity z něj mám úplně stejně silné jako poprvé).
Film vřele doporučuji. Nečekala jsem, že mě až tak příjemně překvapí. :)

Zdroj obrázku: csfd.cz
Vivien

Komentáře