Zachraňte vojína Ryana

Moje hodnocení: ⭐⭐⭐⭐ 4/5

Ano, opravdu jsem se do zhlédnutí tohoto filmu pustila teprve nyní. Neskutečně dlouho jsem jej odkládala, i když jsem ho na seznamu filmů, které mám v plánu zhlédnout, měla už nějaký ten pátek... Asi na něj nikdy nebyla nálada. Pamatuji si dokonce, že jsem jej dvakrát spustila, dokoukala jej tak do patnácti minut a potom zase vypla. Dál jsem se nedostala. Možná je to proto, že na začátku jsou zobrazeny velmi realistické boje, které probíhaly při vylodění Spojenců v Normandii. Nic pro mě. Není mi příjemné sledovat tak drastické záběry.
Ale řekla jsem si, že do třetice všeho dobrého, drastickými záběry jsem se prokousala a asi tak v půlce, možná i dřív, mě film začal docela bavit. Nakonec jsem byla i ráda, že jsem mu ještě dala šanci. Válečných filmů mám zhlédnutých mnoho a ne v každém je možné vidět tak realistické pasáže, jako v tomto. Film je to starší, ale přesto kvalitní. Jak už jsem psala, přibližně v půlce mě děj pohltil a já jsem vše prožívala s hlavními hrdiny.
Film je vlastně o amerických Spojencích, kteří se vylodí v Normandii a střetávají se zde v boji s Němci. Po skončení boje kapitán Miller (kterého hraje T. Hanks, jeden z mých nejoblíbenějších herců) dostane se svou jednotkou úkol, a to najít vojína Ryana. Ryanovi zemřeli všichni tři bratři a samotná americká vláda se rozhodla, že vyšle vojáky, aby jej v Evropě našli a přivedli domů k jeho matce.
V průběhu děje se ve filmu objeví několik komplikací a bojů, je tam mnoho krve a silných okamžiků. S postavami ve filmu jsem soucítila, s některými méně, s některými více.
Jak už jste si asi mohli domyslet, film rozhodně nedoporučuji každému. Já jsem se na něj dodívala až napotřetí, a i když mě nakonec překvapil, ne každý má na takové filmy žaludek.

Zdroj obrázku: kinobox.cz

Vivien

Komentáře