Čas vánoční

Vánoční nálada u mě odjakživa začínala už prvním prosincem, tedy v den, kdy se začínají otevírat okénka adventního kalendáře. Letos dokonce tématicky vyšla první adventní neděle na 1. 12., což je pro vánoční náladu jako dělané.
Vzpomínám si, že mě o adventním víkendu vzbudila Lennonova písnička "So this is Christmas", znějící z kuchyně, kde mamka pekla cukroví a něco vařila, takže se vůně linula až ke mně do pokoje. :D Takové probuzení bych si klidně nechala líbit častěji.
Hned jsme samozřejmě začali zdobit dům. Ne nějak extrémně, ale vánoční světýlka v oknech a nějaké drobné lesklé ozdoby u nás nikdy nesmí chybět. Já osobně zbožňuji vánoční světýlka, navozuje to takovou uklidňující, pohodovou atmosféru. Stejně tak jako například hořící svíčka nebo přívětivý oheň v krbu.


Pečení cukroví je u nás tedy v plném proudu, jako každý rok pečeme několik druhů. Letos jsem však nějak dospěla do fáze, kdy toho sladkého tolik nesním, ani mě to příliš neláká, místo toho si dám raději nějaké ovoce - v oblibě mám především banány a mandarinky.
Mým nejoblíbenějším cukrovím jsou ořechy plněné krémem a také perníčky, jejichž zdobení si pokaždé všichni s rodinou užíváme.


Tento víkend jsem neodolala a vydala se na vánoční trhy do většího města. Ne, že by se mi trhy u nás na vesnici nelíbily, ale na větších trzích jsem ještě pořádně nebyla, takže jsem se to letos rozhodla změnit a s kamarádkou jsme se vlakem odvážně vydaly do Olomouce. :) Zároveň jsme to spojily s vánočními nákupy a já můžu říct, že letos už mám klid, co se shánění dárků týče.
Nemůžu uvěřit, že Štědrý den bude už za dva týdny. Ten čas neskutečně letí, já si nemůžu pomoct, někdy to prostě ani nestíhám vnímat. :D
Každopádně k naprosté vánoční atmosféře chybí už jen poslední věc, a sice sníh. Miluju sníh, miliony jedinečných vloček sypajících se z nebe, zasněžené větve stromů a ty nádherné pohádkové krajiny... Nemůžu se dočkat téhle klasické zimy, pokud tedy letos vůbec nastane. :)


Co vy, těšíte se na Vánoce? A jak se na ně připravujete? :)

Vivien

Komentáře