Pozdrav Měsíci

Po delší odmlce jsem zase zpět, po náročném týdnu, kdy víkend je aspoň chvilkovým příjemným zastavením. Mohl by být delší, o tom žádná... Připravila jsem si článek o tom, jak začínám s jógou, třeba to někoho aspoň trochu inspiruje a nějaké ze cviků si vyzkouší. :)

Na začátku roku jsem si, asi jako téměř každý, dala několik cílů, které bych chtěla třeba postupně plnit. Kromě nějakých menších předsevzetí (být produktivnější, více šetřit,...) můj seznam obsahuje také odrážku cvičit a žít zdravěji. A tak jsem si řekla, že začnu s jógou. Jóga mě lákala už delší dobu, ale nikdy jsem si pořádně neudělala čas na to, abych s ní začala.
Leden je první měsíc roku, proto jsem začala s prvními menšími cviky, a v průběhu roku mám v plánu dopracovat se k dalším. Nemám úplně čas každý den, proto jsem si říkala, kdy se k tomu vůbec dostanu, jestli to budu dodržovat a kolik času tomu budu věnovat.
Pak jsem si vzpomněla, že jsem si na konci minulého roku pořídila vysněný Lunární kalendář (který je mimochodem fakt úžasný - pokud někoho tyhle věci zajímají, tak ho určitě doporučuji) a že k němu byl také diář, který obsahoval nějakou tu stránku právě o józe. Což mi přišlo vhod, protože hned na začátku diáře je popsaný pozdrav Měsíci, a to je jógová sestava, která vám nezabere příliš mnoho času a můžete ji cvičit každý den před tím, než se odeberete do postele.
A aby toho nebylo až tak málo, našla jsem si i cviky na sestavu pozdrav Slunci, který je skvělý pro zahájení dne, stejně tak jako je pozdrav Měsíci skvělý k ukončení dne.
Po každé takové sestavě cítím aspoň nějaké zadostiučinění, že pro své tělo něco dělám, protože cvičit by měl každý. Ranní pozdrav Slunci mě parádně probere a nastartuje na celý den, a večerní pozdrav Měsíci mě zase uloží do postele.
Myslím si, že po probuzení a před spaním má čas každý (pokud nevstáváte na poslední chvíli a nechodíte spát úplně vyčerpaní), takže tyhle cviky jsou výhodné i pro lidi, které tlačí čas a nemají v průběhu dne možnost se zastavit a věnovat se cvičení.

Přikládám sem také fotografie popisu sestavy pozdrav Měsíci z mého diáře a popis pozdravu Slunci na obrázku z internetu. Pokud nejste na cvičení podle těchto předloh, doporučuji pustit si instruktáž na youtube.

Pozdrav Měsíci


Pozdrav Slunci

Co vy, cvičíte jógu nebo něco jiného? Máte nějaké cíle, kterých byste během roku chtěli dosáhnout? :)
Vivien

Komentáře