Svátek zamilovaných

Čokoládové bonboniéry ve tvaru srdíček... Zamilovaní kýčovití plyšáci... "Valentýnské kolekce"...
Asi je všem známé, že u nás je Valentýn spíše komerční svátek, převzatý od západu, postrádající nějaké zdejší tradice... Myslím si, že ho lidé slaví jen proto, že jim to cpe okolí. Co udělá člověk, který v každé reklamě, v každém obchodě vidí valentýnské zboží, někdy třeba i za zvýhodněné ceny, v sympatických srdíčkových obalech? Koupí ho. (Samozřejmě za předpokladu, že ho má komu koupit. :D Ačkoliv koupit valentýnskou bonboniéru a flašku vína jen tak sama sobě by nemuselo být špatné, přece jen sebeláska je také láska. :D)

Zdroj obrázku: www.praguest.com

Úvod článku možná zní, jako bych byla proti Valentýnu. Ve skutečnosti nejsem ani pro, ani proti. Tenhle svátek mi v ničem nevadí, ať si každý slaví, co chce. Vlastně to je docela romantický den, když se to tak vezme. Pokud jste ve vztahu, můžete očekávat, že něco dostanete, nebo vám vaše drahá polovička přichystá romantickou večeři, anebo naopak přichystáte překvapení vy... A pokud nejste ve vztahu, můžete zase očekávat, že vám přijde dárek od tajného ctitele. :D Krásná představa, i když v dnešní době možná trochu nepravděpodobná.
Neříkám, že jsem nikdy nechtěla dostat valentýnku nebo dáreček plný lásky. Určitě by mě potěšilo, kdybych před vchodovými dveřmi našla bonboniéru a kytici růží (všimla jsem si, že hodně zmiňuju bonboniéry - ano, jsem na sladké). Třeba i s přáníčkem! Pokud by bylo anonymní, asi by mě štvalo, že nevím, komu mám za dárek vděčit. Ale kdyby anonymní nebylo, zase bych nevěděla, jak se k tomu postavit.
Minulý rok jsem dostala růži od jednoho a čokoládu od druhého kluka. Buď a nebo. :D Už jsem zmiňovala, že jsem na sladké, ale tenkrát jsem byla na květiny... Škoda, že to nejde vrátit. :D Dodnes se však divím té odvaze, když jsem zcela nečekaně dostala čokoládu před tolika lidmi. Vzpomínám na to s úsměvem.

Zdroj obrázku: eurozpravy.cz

Když se řekne romantika, spousta lidí si jistě představí Paříž. Slavit svátek zamilovaných v Paříži musí být nezapomenutelný zážitek. Na Eiffelově věži jsem nikdy nebyla, proto by to byla hned po Louvru první věc, kam bych se běžela podívat. A pak bych asi jen tak chodila po pařížských ulicích. Je mi jedno, jestli sama, nebo s někým ruku v ruce, protože z Paříže (nevím proč) ta romantika sálá, ať už chcete nebo ne. Koupila bych si baret... a chodila s ním po památkách. :D Přestože neumím francouzsky ani slovo.

Zdroj obrázku: www.ckmetal.cz

Jaký máte na Valentýna názor vy? Slavíte tento svátek, nebo ne? Dostali jste někdy dárek, který vás opravdu překvapil, nebo jste naopak někomu nějaký dárek dali? :)
Vivien

Komentáře