Praha

Už je to sice delší dobu, co jsme se s rodinou vydali na několikadenní výlet do Prahy... ale začala jsem tak vzpomínat na léto (na které už se moc těším - až bude po všem, bude teplo a sluníčko a lidé se nebudou stresovat), asi mě popadla nějaká nostalgie, tak jsem se rozhodla, že sem přidám nějaké fotky z konce srpna, kdy jsme byli v Praze. :)
Jsem z úplně opačného konce republiky, takže cesta do Prahy rozhodně nebyla krátká. Navíc jsme se rozhodli, že pojedeme vlakem, abychom si to nějak ozvláštnili, a protože jsme cestou nabrali i zpoždění, cesta byla fakt nekonečná.
Celé centrum Prahy jsme si prošli pěšky, měli jsme v nohách snad stovky kilometrů. :DD Přes net jsme si zarezervovali nějaký apartmán, a protože s tím nikdo z nás neměl zkušenosti, bylo to pro všechny něco nového. Nejvíc překvapení jsme byli, když nám slečna na recepci podala klíče od pokoje a poslala nás do pátého patra. V budově bez výtahu. :D Takže po celém dni pěší chůze bylo vtipné ještě vycházet nekonečné schody.





Orloj byl věcí, kterou si přáli vidět snad všichni. I když jsem v Praze byla už několikrát předtím, pokaždé mě budova radnice okouzlí a pokaždé si přivezu galerii telefonu přehlcenou fotografiemi.


V Národním divadle jsem sice byla jednou na exkurzi, ale zatím ne na žádném představení. Až příště takhle jako turista navštívím Prahu, určitě bych ráda na nějaké představení zašla. :)



Pluli jste už po Vltavě?


Tuhle fotku jsem pořídila poblíž Karlova mostu. Je to pouliční lampa, takových ozdobných je tam mnoho a velmi mě zaujaly, proto si také našly místo v mé galerii. Nevím, kdo to je, pokud někdo víte, tak mě poučte. :) Ale je krásná - snad nějaká bohyně? Postava z českých pověstí? Těžko říct. :)




Miluju gotické stavby... Jsou propracované, plné detailů, tajemné a děsivé, středověké a dechberoucí... A ty chrliče - když to vidím, napadá mě tolik hrůzostrašných scénářů, že od nich musím odtrhnout pohled. Ale pak k nim oči zase připoutám a nezbývá mi nic jiného, než je obdivovat. Protože obdiv je to, co si takové impozantní stavby zaslouží.




Líbí se vám historické centrum Prahy? Baví vás kochat se památkami, nebo radši poznáváte města z jiných úhlů? :)
Přiznám se, že velká města moc nemusím, ale pokaždé si užívám historická centra, tamější architekturu a památky. Fascinuje mě historie a umění a z takových výletů si vždy přivezu víc fotek, než bych asi chtěla. :´D
Vivien

Komentáře