Čaj, nebo káva?

Máte radši čaj, nebo kávu?
Většinou se lidé dělí na dvě protikladné strany, kdy jedna preferuje výhradně kávu, a druhá výhradně čaj. U mě to tak nejspíš nikdy nebylo, ačkoliv kávu piju jen výjimečně. Vlastně mi neslazená káva ani příliš nechutná, ale čaj bez cukru si docela vychutnávám. Tak nějak rozumně to střídám, ale větší přednost dávám čaji.

Zdroj obrázku: thestar.com


Ke kávě se obracím například v horkých letních dnech, kdy takové frappé není vůbec k zahození, anebo při návštěvách kaváren, když mám chuť zároveň i na Lotus sušenku, která se ke kávě většinou přidává. :3 V takových chvílích si obvykle objednávám cappuccino nebo latte. Jinak se v kávě moc nevyznám, neznám ani všechny ty názvy, maximálně tak vím, že do většiny se přidává mléko, které já bych pít neměla... :D Vůně kávy je mi ale velmi příjemná.
Taky mě vždycky fascinuje, že v obchodech s parfémy bývají skleničky s kávovými zrnky k neutralizaci čichu...

Zdroj obrázku: kamikava.cz

Co se týče čajů, ty mám o něco raději, aspoň šálek čaje si dávám pravidelně každý den. Nejradši mám zelený čaj, ten sice také obsahuje kofein, ale je ho méně než v kávě, už asi jen proto je pro nás prospěšnější. Také miluju bylinkové čaje (zrovna dnes jsem si třeba uvařila domácí kopřivový), ale neopovrhnu ani ovocnými. Existuje mnoho druhů čajů a líbí se mi, jak rozmanité se nabízí možnosti. Můžete si osladit čaj cukrem, medem, a pokud vám to chutná, tak také jako Britové mlékem, dokonce jej ani nemusíte sladit vůbec a chutná stále dobře. (Nevím, jestli bych do kávy cpala med, nikdy jsem to nezkoušela, kdoví, třeba to taky nějak chutná... :D) Miluju čajové konvice a vůni čaje, ta vůně je uklidňující už sama o sobě, a pak nás má uklidnit i ten čaj - to je dobrá cesta k relaxaci. :)

Zdroj obrázku: prozeny.blesk.cz

Co máte radši vy? Která káva nebo čaj patří mezi vaše nejoblíbenější? A jak často čaj a kávu pijete? :)
Vivien

Komentáře