V barvách jara

Dlouho očekávané jaro konečně přišlo a spolu se sluníčkem a barevnými květinami nám do životů vneslo trochu pozitivity. Voňavé květiny byly tím, na co jsem se po zimě těšila asi nejvíc. I když si to nejspíš nechci připustit, zima a ponuré počasí na mě asi opravdu nepůsobí dobře, probouzí se ve mně ten melancholický a zamyšlený Rak, kterým v hloubi duše jsem, a mnoho přemýšlení člověku nedělá dobře. Asi v takových chvílích zalézám do nějaké své ulity (existují raci s ulitou, ne?) a nikoho si k sobě nepřipouštím. Ale slunce mě láká ven a probouzí ve mně toho červencového Raka, který je zvyklý užívat si bezstarostné letní dny a putovat za dobrodružstvím. Zkrátka, jak je teď slunce silnější, asi mi dodává energii a motivaci, kterou jsem tak potřebovala. :)
To bylo trochu zamyšlení, ale teď už k jaru...


Trochu mě mrzí, že kvůli karanténě letos nebudou ty tradiční Velikonoce, jaké bývají každý rok. Na mrskačku sice nechodím, ale užívám si barvení vajíček a rozdávání sladkostí koledníkům, a ani mi nevadí, že mě za to zmrskají. :D Letos to bude trochu jiné, ani nemáme v plánu barvit vajíčka, protože koledníci stejně chodit nebudou, a ani se nesejdeme se zbytkem rodiny, tak jako každý rok. Maximálně si tak upečeme beránka, mazanec asi ne, beránka umíme lépe. :D Pokud se povede, možná se podělím o fotku. :)
Jinak nějaké speciální velikonoční tradice asi nedodržujeme... Sadíme do květináčů obilí - dá se osení počítat jako tradice? :D Spíš je to jen taková dekorace... A když jsem byla menší, vzpomínám si, že mně a sestře rodiče schovávali do zahrady nějaké sladkosti - že prý to tam schoval velikonoční zajíček. :D Takže takové ozvláštnění, asi aby nás nemrzelo, že sladkosti dostali jen kluci, co chodí na mrskačku.
V dětství byly Velikonoce úplně jiné než teď, momentálně to beru spíš jako možnost sejít se s širší rodinou a možnost udělat radost dětem, které chodí koledovat, nějakým pěkným vajíčkem nebo sladkostí. :)


Dodržujete i vy nějaké tradice? Co pro vás znamenají Velikonoce? A taky jste se tak těšili na jaro? :)

(Na fotografie se vztahují autorská práva.)
Vivien

Komentáře

Okomentovat