Co potom?

Každý člověk má nejspíš nějaké své sny a cíle, kterých chce v životě dosáhnout. Napadlo mě, co nám zbývá potom, co těchto cílů dosáhneme? Přijde mi krásné po něčem toužit, mít možnost se o to snažit a z dosažené věci se pak radovat. Občas se sice říká, že chceme to, co nemáme, a jakmile toho dosáhneme, naše nadšení pohasne, ale pokud je to nějaký opravdu velký cíl, ta radost z jeho dosažení je podle mě stálá.
Za chvíli opustím střední školu a uzavřu tak jednu kapitolu svého života. Pak začíná další kapitola, protože nastupuji na vysokou školu. A až (snad :D) dokončím i tu, budu si hledat práci, možná i zakládat rodinu, bůhví co ještě... Je to hodně velký pohled do budoucnosti, ale napadá mě přitom, jestli je snad život o těchto kapitolách, o postupném dosahování cílů a následně hledání dalších, kterých bychom mohli dosáhnout. Možná právě to dává životu smysl. Představa, že bych nechtěla ničeho dosáhnout a neměla pak možnost se z dosaženého cíle radovat, se mi zdá nudná.


K mému překvapení, když jsem si třídila stůl, narazila jsem na "seznam věcí, které bych za svůj život ráda stihla". Psala jsem ho, když mi bylo čtrnáct a ke každé položce jsem přidala i kolonku pro fajfku, kdybych tu věc splnila. Pročetla jsem si je a měla jsem hroznou radost, když jsem si mohla pár věcí odškrtnout. :D Nebyly to nějaké velké cíle, většinou jen sny o navštívení nějaké země nebo události. Každopádně jsem za tu dobu i zapomněla, že nějaký takový seznam mám.
Donutilo mě to zamyslet se, jaké mám do života vůbec cíle, čeho bych chtěla dosáhnout nebo jen co bych chtěla v životě stihnout.
Některé "sny", které jsem tenkrát měla:
  • Podívat se do vesmíru. To bych určitě chtěla i teď, ačkoliv mám na to trochu jiný pohled, než před nějakými pěti lety. Třeba jednou budeme mít všichni možnost se tam podívat, lidstvo je stále vyspělejší a už teď máme úplně jiné možnosti než v minulém století. Kdoví, co bude třeba za deset let.
  • Napsat knihu. Překvapuje mě, jak dlouho už si s takovou myšlenkou pohrávám. :D Napsat knihu patří stále mezi mé sny, a to opravdu od dětství, protože si vzpomínám, jak jsem ručně psala příběhy na prvním stupni ve školní družině při čekání na to, až mě rodiče vyzvednou. Bylo nás tam víc takových "spisovatelek", ale těžko říct, kolik z nich ve psaní taky pořád pokračuje. :)
  • Udělat si řidičák. Na tom se pracuje. :D
  • Mít zbrojní průkaz. Nevím, na co jsem tenkrát myslela, ale teď už bych zbrojní průkaz asi nechtěla, střelbou se nezabývám a i tenkrát jsem se jí zabývala jen málo. Nejspíš jsem doufala, že tohle nadšení přeroste v nějaký koníček. :D
  • Mít koně. Tak to je sen, koně bych uvítala i teď. Miluju koně a to se asi nezmění, tak třeba si jednou tenhle sen fakt splním.
  • Letět vrtulníkem. Schválně, letěli jste už někdo vrtulníkem? Zatím jsem letěla jen letadlem, vrtulník se mi sehnat zatím nepodařilo. :´D
  • Naučit se plynule anglicky/rusky. Na tom se, doufám, taky pracuje. To je podle mě strašně dlouhý proces a trvá dlouho, než se člověk naučí fakt plynule cizí jazyk. Určitě by pomohlo se na nějaký čas podívat do země, ve které se daným jazykem mluví, což bych určitě taky chtěla. :)
  • Zbytek mých "snů" jsou většinou cestovatelské sny a nějaká přání, která nestojí za to zveřejňovat. :)
Zdroj obrázku: zahranicni.ihned.cz

Kdybych si měla napsat seznam věcí, kterých chci dosáhnout teď, nejspíš by obsahoval následující:
  1. Dokončit vysokou školu. Když už budu mít tu možnost, určitě bych to ráda dotáhla až do konce. Třeba to bude stát za to. :)
  2. Najít si práci, která mě bude bavit. Pomocí nějakých brigád zjišťuju už teď, co mě bude bavit a co rozhodně ne, a jednou bych do práce vstávala s úsměvem a ráda.
  3. Posunout se dopředu. To je široký pojem, ale myslím tím to, že bych se chtěla posunout ve věcech, jako je sebevědomí, sebeláska, odvaha apod. Když je člověk sebevědomý, má se rád a navíc se ničeho nebojí, rozhodně ho to posune dopředu a život pro něj není tak těžký. :) Taky to bude nejspíš zdlouhavý proces,
  4. Napsat román. Jo, to chci pořád, jen nejsem schopná dokončit ani jednu povídku... :D Ale to půjde. :D A pokud ne román, tak by se mohl podařit aspoň soubor povídek.
Zdroj obrázku: pinterest.com

Na dalších bodech bych asi měla zapracovat, nebo třeba přijdou časem. Až dosáhnu jednoho, tak přijde další cíl, a tak dál...
Máte taky nějaké své cíle? Nějaké, kterých chcete dosáhnout už dlouho, anebo naopak nějaké, kterých jste dřív chtěli dosáhnout, ale už vás to přešlo? :)
Vivien

Komentáře